Media Partners | Contributors | Advertise | Contact | Log in | Monday 22 July 2019

Sun journalist allegedly impersonated friend of Grenfell tower victim at hospital


Share This Article:

A journalist for The Sun has been accused of impersonating the friend of a Grenfell tower victim in order to get an interview, according to sources for The Guardian.

Police have confirmed that at least 30 people died in the Grenfell tower block fire, and almost 60 remain unaccounted for.

The Grenfell tower fire, which killed at least 30 people (image via Wikimedia Commons)

King’s College hospital, one of six London hospitals to receive over 70 victims of the fire, has written to News UK with concerns about the conduct of a reporter from The Sun. A spokeswoman for the NHS hospital trust said the hospital “will be informing the Independent Press Standards Organisation” (IPSO).

She added: “We are unable to comment on the specifics until our complaint has been investigated.” IPSO confirmed that it has not yet received an official complaint regarding journalists allegedly impersonating friends to gain access to private hospital areas.

If claims are verified, the journalist’s conduct would violate clause 8 of the Editor’s Code of Practice set out by IPSO, which states: “journalists must identify themselves and obtain permission from a responsible executive before entering non-public areas of hospitals or similar institutions to pursue inquiries.”

Sources for The Guardian have stated that the reporter was trying to interview Mario Gomes, a resident of the 21st floor of Grenfell tower who re-entered the burning building to find his 12-year-old daughter.

News UK has denied that any of its employees acted inappropriately, and claims that one of its journalists had arranged a follow-up interview with Gomes following a phone interview.

A spokesman for News UK said: “On arrival The Sun reporter and photographer made hospital staff aware that they were present and had been in touch with the contact. However we were informed the contact had changed his mind on the interview and The Sun promptly left the hospital.”

© 2019 is a website of BigChoice Group Limited | 201 Borough High Street, London, SE1 1JA | registered in England No 6842641 VAT # 971692974